Matchreferat!? Ja tack :)

HEj Hej Halloj!!

Har länge tänkt tanken att hjälpa de flitiga bloggarna, genom att skriva ett litet inlägg. Dock så har jag som sagt mest tänkt, och inte agerat...
Dåligt!?
MJA

Men nu skriver jag ju faktiskt här och kan själv tycka att jag (Bloggebloggelito) e värd en liten guldstjärna för det *

Eftersom matchreferaten på hemsidan e som e död grav, så tycker jag vi ska hålla igång denna sidan iaf. Några tappra och duktiga själar har redan börjat, och därför lägger jag som förslag att vi hjälps åt att göra lite inlägg. Jag saknar framförallt synpunkter från alla våra matcher, för jag gillar matchreferat och alla andra roliga händelser!!! Ja ni fattar! :)
Och kan jag skriva så kan defenitivt alla andra i laget det också;)
Aja nog om tjat!

Det e snart en hel vecka sedan våra senast spelade matcher nu. Eftersom det var hyfsad motvind (bokstavligen) förra helgen, så har vi övat på det som behövdes förbättras och tagit med oss det som var bra.
För nog va det lite motigt. Div 2 gänget kom inte rikigt upp i normal standard, och var inte rikigt på tå. Men Borovallen e  vår fångstsäck och ingen, ja jag menar INGEN tar något där utan att fråga först.
Och svaren är alltid NEJ!!
Så med LIF hjärtat och en god kämparinsats av laget vinner vi med 3-2 över Emmaboda, och bärgar därmed 3 viktiga poäng till säcken!

Vårt div.3 lag premiärstartade starkt mot Lindsdal, genom att visa upp ett rikigt bra spel och en bra inställning. Däremot gick det tyngre i söndagens 2:a seriematch mot Madesjö. Nu kunde jag tyvärr inte vara med på den matchen, så jag kan dessvärre inte säga så mycket om den. Men det som jag har hört är att LIF inte rikigt var på hugget och mötte ett bra hemmalag, som för dagen var starkare. Trotts förlust med 7-2 så storspelade Malin.A i målet och gjorde många kvalificerade räddningar. Hon höll kvar laget i matchen, tills det rann iväg mot slutet.
Maja.J förtjänar också stort plus från lördagens match, efter viktiga ingrepp och räddningar, och ledde laget till vinst.

Detta var lite snabbt sammanfattat från förra helgen, men det som var då var då, och nu är nu. ´Vilket innebär att efter ännu ett torsdagsfika (mmm..min favvo-kaka) är vi alla mer än redo för lördagens/måndagens matcher. :D

Och har ni hört...!?
Väderrapporten säger att LIF har medvind i ryggen nu i helgen! Vilken tur då att vi har två matcher, så vi kan utnyttja den på bästa sätt!!! Tagga så KÖÖÖR VII!! :D


PS. Önskar Jonna ALL LYCKA TILL på landskamperna i helgen (Kör Hårt). Hoppas att Eve göttar sig liite (men inte för mycket i Turkiet och att studenterna (Fritte, Majs & Julls) hämtar krafterna i Alanya på bästa sätt! ;)

Tack å hej leverpastej!

// Bloggebloggelito #10

Kommentarer
Postat av: #1 (hon till höger)

här var man inte snygg. kan vara den fulaste bild jag sett!! inte okej!

2012-05-13 @ 22:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0