Premiärseger!

Det är Måndag och jag kan inte sluta le.
Vinsten i Lördags satt som en smäck och det var så jäkla härligt att vinna och få hoppa runt i seger ringen!!

Minnet är kort men jag tänkte skriva en liten sammanfattning av matchen:

Kl slog 13.00 och jag cyklade upp till vallen för lite knåd av vår alldeles egna massör. Eller egna och egna.. de flesta lag i kommunen har "vår2 massör som sin massör. Men just den tiden han masserar min ludna ben, känns som som våra alldeles egna!
Efter massagen var det dags för samling, och vi fick reda på laget. Alla var laddade och hade koll på sin uppgift.
Innan uppvärmningen körde vi våran mentalaträning, det innebär att alla tänker en positiv sak om varje spelare, De positiva vibbarna flödar i omklädningsrummet och efter de går alla ut och spelar som kungar, LÄTT SOM EN PLÄTT!!
Domaren blåser igång matchen och LIF är på hugget redan från början. Huskvarna som är topptippade hängde inte alls med i våra sidförflyttningar.
Jag har ingen koll på tiden men i mitten av andra slår Emma en crossboll till Jonna som kan sätta 1-0. Jublet stiger över Borovallen och Jonna får svettiga kramar.
LIF slutar absolut inte kämpa, vi öser på och Huskvarna börjar tröttna.
Nummer 8 i LIF tröjan missar gång på gång, kan det vara premiärnerver som spökar?!?
Första halvlek slutar 1-0 till hemmalaget.
Andra halvlek startar och LIF fortsätter att ösa på. Det märks verkligen att alla älskar att spela fotbolls. Det är glädje i spelet liksom!
Emma har tydligen tippat många mål på tipset och tycker inte att det räcker med 1 mål per match. Hon får till ett kanonskott som tar stolpen, målvaktensrygg och in i mål!! VILKEN LYCKA!
I 90 minuten sätter Mathilda spiken i kistan och utökar till 3-0.

Matchen slutar 3-0 till LIF!


Underbara LIF

Hoppas denna matchsammanfattning duger, ja menar.. jag är inte Jack precis!!

Jag önskar att fler börjar blogga, känns som jag bara maler och maler...

Ni är bäst, fotbolls fääääst!

/ julle #8



 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0