3-poängshelg

Ännu en helg med LIF är till ända och det blev lite blandade resultat denna helgen. A-laget gick tyvärr på en nit i lördags när vi förlorade med 5-2 mot GG (=Gnälliga Glimåkra). Det fanns inte ett domslut som de inte klagade på och jag vet inte med de andra i laget men jag blev i alla fall ganska trött på deras tjat efter ett tag. Efter 70 minuter hade domaren också fått nog och delade ut ett gult till en av deras spelare men enligt mig kunde det skett mycket tidigare och framför allt flera gånger. Annars ska vi inte skylla på domaren eller motståndarna, för oftast är det faktiskt vi själva i laget som har chansen att påverka resultatet. Men igår tog vi tyvärr inte den chansen fullt ut.

Desto bättre gick det för B-laget idag som vann med 3-2 mot Bor. När jag lämnade i halvlek stod det 1-1 så de måste ha gjort en riktig kämpainsats! B-laget fortsätter sin stadiga väg mot divison 3 och om allt går vägen är vi snart där!

En fråga som kom upp idag och som jag faktiskt funderat på ett flertal gånger är:
Varför värmer A-laget alltid upp på bortalagets planhalva och B-laget på hemmalagets? Varför inte samma planhalva?
Så har det varit så länge jag har spelat och jag har inget svar på det. Så om någon av de mer rutinerade spelarna vet svaret, var vänliga och meddela det är ni snälla, skulle vara kul att veta faktiskt.

Det var kul att få träffa "den andra halvan" av laget idag, vanligtvis är det ju bara a-laget man ser på helgerna. Men idag fick man alltså återförenas med resten av laget också. Så nu känns det som om jag är hel igen. I alla fall för ett tag framåt, för snart kommer jag att börja sakna er alla igen.

Lycka till nästkommande helg!
A-laget - det vänder snart, det känner jag på mig
B-laget - fortsätt kriga så kommer det gå hela vägen

Jag håller alla tummar jag har för er, det är ni värda för ni ger mig så mycket glädje!

#15

Kommentarer
Postat av: Issa

Det är för planens bästa...den skulle ju känna sig asledsen om vi bara värmde upp på ena sidan... Han (Planen) vill känna våra små LIF-fötter på hela planen... Så för många år sen bestämdes att det ska värmas upp jämnt fördelat på planen, för planens bästa å välbefinnande.... Typ så...

2011-09-05 @ 23:06:06
Postat av: Kajsa

tack Issa för förklaringen :) nu slipper jag gå och fundera över det längre, det är en fråga som ständigt snurrat i mitt huvud sen jag började i damlaget, men inte nu längre :)

2011-09-06 @ 19:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0