Små förändringar gör STOR skillnad

Man brukar ju säga tredje gången gillt och idag kom den äntligen, den efterlängtade SEGERN!
Det var en ganska klar seger också, 4-0 blev resultatet. Jag är ingen mästare på matchreferat, det låter jag er läsa på hemsidan istället. Men jag kan ju ta alla roliga grejer som hände runtom istället!

Dagen började med att vi Landsbro-spelare samlades på vallen vid 11 och Jullan passar direkt på att påpeka vilken ful buss vi ska åka med. Visst hade vi hellre velat att det skulle stå "Landsbrobussen" istället för Vrigstadbussen men det var i alla fall bekväma säten och bra luftkonditionering. Dessutom fanns det ett litet krypin "under" bussen för dem som kände sig lite trötta. Det var några stycken som slumrade till på nedresan men ingen annan än Stina tog tillfället i akt att prova på krypinet. Enligt rapporter från henne var det bekvämt att ligga på men man fick en liten lätt klaustrofobisk känsla eftersom det bara fanns ett fönster.

Nog om bussresan, innan vi kom fram till Asarum gjorde vi ett litet stopp i Tingsryd. Alla ledarna och chauförren passade på att handla onyttigheter, så som mjukglass och cola, medan vi spelare tålmodigt satt och väntade. Elin och Mathilda försvann iväg en liten stund och ingen visste riktigt vart de tog vägen. Men rykten spreds att de hittat en scen och gjort en snabbspelning för invånarna i Tingsryd. Elin hade visst headbangat så att hon nästan brutit nacken men det var inget som märktes av på matchen senare. Inte visste jag att vi hade två hemliga rockstars i laget?!

Väl framme i Asarum möttes vi av en strålande sol och en fin anläggning. Det kändes lite i luften att något var på gång men det var lite svårt att sätta fingret på vad det var exakt.
Ni som har följt våra matcher vet ju att vi började ganska katastrofalt med förlust och kom igen förra veckan med oavgjort resultat. Denna gången skulle det bara vara vinst. Jag är lite vidskeplig av mig så jag tog mig en funderare över vad som inte riktigt hade stämt fullt ut de tidigare matcherna. Så idag kom jag och min målisvän Frida fram till att det var dags att vinna och bryta trenden med att vi inte vann. Vi gjorde många förändringar för oss själva och här ska ni få höra några av dem:

- Jag använde benskyddstejp, det gör jag aldrig annars eftersom jag är rädd för att få kramp.
- Frida hade inte på sig någon överdragströja, det brukar hon alltid ha annars.
- Visserligen sprang vi sist i ledet på uppvärmningen som vi alltid gör, men denna gången bytte vi två plats så att jag började springa på högersidan.
- Jag ställde mig i det högra passningsledet, det som var närmast målet. Annars brukar jag alltid ställa mig i det vänstra (för att slippa gå så långt)

Det kanske kan verka som småsaker, men som sagt, jag är en ganska vidskeplig person. Här kommer i alla fall den tydligaste förändringen av alla som jag är övertygad om att den hade största delen i vår seger och trendbrytning idag:

- Första matchen hade Frida den röda målvaktströjan. Då förlorade vi. Förra matchen hade hon den röda tröjan på sig men fick dra på sig den gråa över eftersom motståndarna var röda. Hon hade alltså både den röda och den grå målvaktströjan på sig. Då blev det oavgjort. Men idag, idag hade hon bara på sig den grå tröjan och se vad det ledde till! Frida storspelade i målet och höll nollan! Ingenting är en slump, allt händer av en anledning!

Hoppas nu på vinst för B-laget i morgon mot Gnosjö borta. För andra lag hade det kanske varit tungt med två bortamatcher på raken. Men ni känner ju oss, LIF Dam. För oss är ingenting svårt eller jobbigt. Vi bara kör på och kör över med ett glatt leende på läpparna.

Hej så länge
/ #15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0