B-lagsmatch mot... ja, vad var det nu de hette?

Det har blivit lite min grej det här med att skriva ett inlägg efter varje match. Och när jag idag var uttagen till B-laget tänker jag inte göra nåt undantag. För motståndet stod... FIF/BIF/LGOIF(???) Ja, ett av det här sammansatta lagen var i alla fall Forsheda och inte Forserum... ;)
Matchen slutade 3-3 efter en väldigt knackig första halvlek. De ledde med 1-3 i paus och det var det nog ingen i laget som var nöjd med. För trots att vi inte var topp var vi i alla fall det spelförande laget och då är det surt när det trillar in för många mål i baken.
Andra halvlek gick desto bättre och det är väl mest den vi får ta med oss till kommande matcher. De blev trötta och försökte inte ens spela fotboll, utan istället sparkade de fotboll (som ledarna brukar säga). Men vi fick igång vårt spel lite bättre och vann den med 2-0. Skönt att få göra mål med, det känns som om det gäller att njuta av det riktigt mycket, det lär nog dröja innan det händer igen ;)

Det är lite annorlunda att spela med B-laget än med A-laget. För det första är det frukten, som Otto påpekade. Hon som brukar sitta och smaska i sig det mesta av den på A-lagsmatcherna saknade den nu. Det var nog ingen som visste att hon var en fruktoman, jag tror inte ens hon visste om det själv innan hon kom till oss.
En annan sak är det här med de bestämda platserna i omklädningsrummet. Det är liksom inte officiellt bestämt, men ändå vet alla sin plats, om ni förstår vad jag menar. Alla utom Maja J. Idag var det nog tredje gången som hon hade satt sig på Evas plats. I alla dessa år har Eva fått ha den för sig själv, men dessa ungdomar nuförtiden alltså, de lär sig aldrig...
Jag har ju pratat ganska mycket om det där med förändringar när det gäller rutinerna i A-laget. I B-laget är förändringar vardag. Man vet aldrig riktigt var man kan få spela eller vilket nummer man får. Men ni har ju sett bevis på det innan, förändringar kan vara nyckeln till framgång!

Som avslutning vill jag bara ge en stor eloge till HELA laget för att vi aldrig ger upp. Det var lite motigt i första halvleken, men vid upphämtningen i andra visar vi för varandra att vi fortsätter kämpa, oavsett vad som händer! Vi är bäst!

#15 (fast idag var det #5)

Kommentarer
Postat av: utmanare till utmanaren

KAJSA DU ÄR BÄST!

2011-05-17 @ 16:12:14
Postat av: Issa

B-laget lever sitt egna liv så att säää

2011-05-17 @ 21:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0