Music is everything

Först och främst vill jag bara börja med att säga att det är jättekul att den här bloggen har vaknat till liv igen! Nya bloggare tas emot med öppna armar för vi är ett lag och i ett lag ska alla vara delaktiga.

Igår var vi ju då iväg på match igen och den här gången var det Smålandscupen som gällde. Vi mötte Hultsfred (precis som förra året) på en ganska värdelös plan (precis som förra året) och vi vann (precis som förra året). Jag kommer inte ihåg förra årets siffror men i år blev det i alla fall 5-2. Det kändes som en ganska stabil seger, även om spelet var lite haltande stundtals. Vidare analyser av matchen lämnar jag åt hemsidan och andra bloggare.

Planen där vi spelade är väldigt fint belägen och på håll ser den jättefin ut. Men när man sen kommer ner på själva gräset ser man att det inte är så mycket till plan. Högt gräs på vissa ställen och sen lite kala fläckar här och där, kort och gott en ganska studsig och ojämn plan.
Eftersom det var något så speciellt som Smålandscupen så hade vi självklart med oss supportrar. De hejade oavbrutet hela matchen och man kunde höra att de fanns där hela tiden tack vare deras speciella signaturapplåd. Den där applåden dök upp lite när som helst, oftast efter mål förstås, men även efter en lyckad löpning eller passning. Man kände att stödet fanns från sidan hela tiden!

Från förra matchen skrev jag ju lite om vissa förändringar som gjordes och eftersom det gick så bra då fortsatte vi förstås ha det som vi hade det då. Det utbröt dock nästan lite panik när vi först inte kunde hitta den grå målvaktströjan, men som tur var kom den fram till slut.

Efter den här matchen insåg jag en sak: Uppvärmningsmusiken spelar roll! Det går inte att ha vilken musik som helst, den måste kunna tagga oss ordentligt. Hultsfred satte på någon gammal blandskiva från 2005 eller nåt och nästan hela skivan bestod av lugna låtar. Jag vet inte hur det var med er andra men jag kände mig inte speciellt laddad i alla fall. Och det märktes av i början av matchen också, man var inte riktigt med från början. Jag tror garanterat att det hade gått bättre från början med bättre musik! Så tänk på det alla ni som klagar när Malin eller Julia byter låtar på stereon hela tiden. De vill ju bara hitta den rätta låten.

#15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0