Madesjö

Nu har det varit lite bloggtorka här igen, som om vi redan har gått in i sommaruppehållet...

Idag var en sådan där dag då jag tänkte att det skulle vända. Så har det känts nu några matcher men idag var vi verkligen på gång. Det började faktiskt redan igår efter träningen, när jag hade fått reda på att jag skulle vara med och spela och började min korta cykeltur hem så började jag ladda redan då. Det låter lite klyschigt, men jag var verkligen laddad redan då. Det är ju så det ska vara, man ska börja ladda dagen innan och därför kändes det så himla bra. Idag har det känts bra också, från alla håll vad jag har förstått. Uppvärmningen flöt på bra och man bara väntade på att få sätta igång matchen. Och som vi startade sedan, första halvlek var riktigt rolig att spela! Vi var på gång. Hade vi fått in en pyts eller två hade det inte varit något snack om saken. Men det var ju tyvärr inte vad som hände, snarare blev det tvärtom sen i andra. Något mål rann in bakåt, sedan ett till och resten är ju som man brukar säga historia...

Men vi tog oss ett snack efteråt och nu kanske vi har kommit fram till "problemet". Får se hur träningarna denna veckan läggs upp och sedan får vi förhoppningsvis se resultatet i helgen!

Nu lite om allt runt omkring istället:

Tilda fick idag avancera framåt i laguppställningen och spelade forward tillsammans med Mathilda. Hon gjorde det riktigt bra för att vara ny på den positionen tyckte jag, men sen fick jag höra att hon tydligen tjuvtränat där redan i den senaste B-lagsmatchen. Då var det ju inte så konstigt att det gick bra.

Lite förvirrande var det när man skulle spela till våra forwards, ropade man "Mathilda" kunde det ibland låta som "Tilda" och ropade man "Tilda" kunde det ibland låta som "Mathilda". Ett under att de lyckades hålla koll på bollarna de fick däruppe!
Lite samma dilemma var det bland oss i backlinjen med när Kajsa A fick komma in på en mittbacksplats. Ibland kunde man höra "Bra Kajsa!" och då kunde man bli lite osäker på vem av oss det var de menade. Men jag antar att det bästa är att ta åt sig i alla lägen, så slipper man lägga för mycket tankeverksamhet på det ;)

Lite sjukdomar går det i laget just nu och vi får verkligen hoppas att vår kära målis inte är nästa på tur. Idag försökte kaptenen i andra laget lite diskret smitta Frida genom att dricka ur hennes flaska vid en hörna. Vem vet vilka sjukdomar hon förde över?! Förhoppningsvis inga, men man vet ju aldrig...

Något riktigt krig under matchen var det väl aldrig, däremot kan man undra vad de som varit där innan oss hade gjort. Hela centrallinjen, nerifrån det ena målet till det andra, såg ut (som Jack uttryckte det) som Gazaremsan. Det måste varit fullskaligt världskrig innan med tanke på de bunkrar och hål efter bomber som fanns där!

Det pratas lite ibland om vårt unga lag, att vi inte är så gamla. Äldsta spelaren är ju Anna på sina 20-21 år. Men visste ni att vår yngsta spelare faktiskt inte är äldre än 4,5? Det var en nyhet för mig också innan men det blev jag upplyst av på en hörna (samma hörna som tidigare nämnts). Vem denna spelare är? Det får hon själv avslöja i så fall, det kan ju vara lite känsligt det där med åldern...

Ett uttryck som är lite vanligt i fotbollssammanhang är att man ska ligga på rulle, alltså vara med på att löpa när någon t.ex. skarvar vidare bollen. Jag tror inte Emma hade fattat den där grejen riktigt. Efter halvtidsvilan hade hon gjort sin egna tolkning av det där och satt sig på en tejprulle. Det heter ligga på rulle, inte sitta på rulle! ;)

I bussen på vägen hem pratades det om mycket och en av sakerna som kom upp var att vi skulle
bitcha till oss lite, bli lite tuffare helt enkelt. Jullan ville börja praktisera detta direkt och tänkte moona för bilen bakom. Eller så var det bara att hon såg månen eller nåt, jag vet inte riktigt.

Nu laddar vi om inför B-lagsmatch hemma i morgon, torsdagsträning med efterföljande fika, hemmamatch för A-laget på lördag och ännu en B-lagsmatch på söndag. En riktig supervecka med andra ord!

#15


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet!

nu kör vi tjejer, vi tror på varandra och på oss själva, vi kommer klara detta och det kommer vända :)

2011-06-15 @ 12:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0