Träningslägret i Degerberga

Hej gott folk!


Vilken helgen, vilket läger, vilka människor.

Årets träningsläger bar av mot Degeberga, vi visste inte vad som väntade oss. Skulle det bli som förra året, en öde kuslig by med massa läskigheter?

Resan dit rullade på, vi hade en exemplarisk busschaufför vid namn Mats som även var med oss lite under lägret,(när han inte hämtade 12 personer från Köpenhamn). I bussen så blev alla tilldelade en hemlig vän, alltså en person som man skulle vara lite extra emot under lägret. Vissade fnissade till när dem såg sin lapp, men man fick inte avslöja något, INTE NÅGOT! Det var ju en annan femma om alla höll det, men det kommer jag till lite senare. Alla blev även indelade i ett lag, 4 lag blev det som skulle kämpa om den åtråvärda titeln: Degebergas Kungar!

När vi väl var framme i Degeberga efter en cirka 3 timmars bussresa med lite dreglande på kudden, musik, facebook (såklart). solsidan, och snack så var det dags att hoppa av bussen.

Det såg ju rätt trevligt ut men vi såg endel läskiga hus, ödsliga, och i ödsliga hus kan vad som helst dölja sig i källaren, jag vill helst inte ta upp det här.. Men det såg ju ändå ut som en semesterby som det så fint stod på en skylt, kanske kan man tänka sig att ett hav hade passat sig att ligga där? Men aja en semesterby har väl allt om det bara finns en fotbollsplan, kiosk och lite stugor. Hade ju passat perfekt i Landsbro, där fick jag en en affärsidé, för i stort sett har ju Landsbro bara en kiosk och två fotbollsplaner. Och om jag startar min egna stugby så kan andra lag komma på träningsläger dit, och då ska jag nog även starta speed-dejtning åt folk som vill hitta sig en partner, hitta lite kärlek i livet och samtidigt spela fotboll och ha kul. Det börja verka kärlek banne mig, sånt som man ser på tv tänka sig. Nog pratat om det..

Vi blev indelade i stugor och bland annat Jonnas stuga luktade rent ut sagt SKIT! Hmm jag undrar av vilka anlednignar, kanske var det så att Peppe och Jack hade lagt en stinkbomb där? Men Frida sa att det luktade skit redan när dem kom dit, det började inte lukta skit när ni kom dit då? För i bussen hem sjöngs det glatt: Jonna luktar bajs, Jonna luktar bajs!

När vi hade packat upp lite av våra saker så var det dags för den första träningen. Alla pratade om att det var sega i benen efter en hård vecka, vi har ju precis börjat med snabbhet och gått på gräs så det hade sin skäl till denna muskelkrampning på alla. Peppe höll i sin traditionella uppvärming, "plocka apelsiner". Vissa var bättre än andra på det där, och Bella tyckte inte man behövde knyta dit apelsiner igen efter man hade plockat dem ur lådan utan tänkte stå där och hålla dem. Träningen fortsatte med lite dribblingar och skott på mål, och Frida hade helt klart ställt sig i fel mål, för det var inte många som sköt med vänster fot, så Malin. A fick sig ett ordentligt pass i det andra målet, det fintades hit och dit och ramlades här och där. Kajsa analyserade i kön hur hon skulle komma förbi sin motståndare, hur vi skulle ordna kön och vem som skulle skjuta åt vilket håll. Hon är en ordningsmänniska av rang! Hennes snurrfint syntes dock inte till? Men det sägs hon spara till seriepremiären mot Lindsdahl den 23 april!

Efter träningen var det dusch och sen MAT!!!! Maten kom att ha en stor betydelse den här helgen, chips, godis, glass, mackor, frukter, you name it frossades i mängder! Första middagen på lägret var enligt mig ingen vidare hit men som sagt det var bara början, vinden kunde vända..

Senare på kvällen var det lekar som hölls av Jullan, Majs, jag själv och Issa måste självklart få vara med på ett hörn (du är betydelsefull Issa, inte glömd).

Det blev först skattjakt, och jag har nog aldrig sett ögonen glöda på alla så som den gjorde den där fredags kvällen i april. Det blev brottning om en tröja, alla hoppade i stort sett på varandra. Det kallar jag vinnarskallar, men jag blev helt ärligt lite rädd där, och efteråt så när Jullan, Majs och jag gick igenom vad alla hade hittat så var vi tvungna att ta några djupa andetag och lugna ner oss..
Det var många som inte hade rent mjöl i påsen den kvällen och försökte fuska något så jag vet inte vad..Jack anklagade folk för det ena och det andra, hade något med fotbollsskor 42 att göra tror jag.
Och dagens internet, ja vad kan jag säga, har inte det spårat lite? Dem skulle hitta bland annat en bibel, fysikbok, ja då tar folk fram en bibel på internet..Efter stora påtryckningar mot festkommitén fick vi ge med oss i vissa situationer, pressen var för stor helt enkelt..
Men den person som försökte rita en spindel, no no no no, BIG NO! Det håller ju inte, kom igen, ritar du av mig så betyder det ju inte att det är jag som är där levandes. Kajsa försökte även lura mig, godhjärtad som jag är, att den lilla NV-nörd som hon är, hade med sig en fysikbok, men det kom fram att det var en kemibok, kunde gett minuspoäng där..Men hon var så snäll mot mig hela lägret så det blev nog mest pluspoäng.

Efter det så blev det lite andra lekar som man skulle vara snabbtänkt, hångelkung, kung i baren och så vidare. Alla hade sina självklara val i lagen, men jag undrar om inte snabbtänkt var den svåraste att utse i lagen. Inget illa menat eller så..

Det blev en lyckad kväll tycker jag och jag hoppas alla andra hade lika roligt som jag, Majs och Jullan hade när vi kollade på.

Senare på kvällen så planerades det lite attacker mot nyförvärven i truppen, Maja, Ellen O och Malin A. De fick helt enkelt köra speed-dejting, vilket Malin A tyckte var fräääscht, eller det sa hon i alla fall under sitt lilla samtal med en kille vi hittat för denna attack. Det gick väl lite så där kan jag säga, men trevligt hoppas jag alla hade och ett möte med en ny människa kan vara riktigt intressant.


Tid fär läggdags bestämde man lite själv men det blev nog inte riktigt så sent på fredagen som det blev på lördagen. Denna lördag....


Fortsättning kommer om lördag, om någon har lust eller känner sig taggad till att skriva och berätta om den händelserika lördagen får ni gärna gör det, för jag börjar få skrivkramp nu och måste äta lite mat och kanske vila mig på min favoritplats, soffan. Men annars så fortsätter jag självklart på berättelsen, kanske imorgon, kanske på tisdag?

En liten aptitretare kanske ni vill ha?
Lördagens ord: Match, spökrunda, mat, mat, möte, skratt, musik, gitarr, sen natt..

Ta hand om er så länge, från eran Bex :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0