Torsdagsfika igen!

Idag var det nära, riktigt nära. Ni kära lagkamrater kom nästan på vem jag var idag under torsdagsfikat! Jag blev nästan rädd att ni skulle avslöja mig där!
Nej, såklart skojar jag bara! Det var roligt att lyssna på era förslag till vem det kunde vara. Det var INTE på långa vägar i närheten, men gissa på ni bara, någon gång kommer ni kanske på det! Hehehehe ;D

Först av allt vill jag bara dementera en sak: Inlägget om att vi i Landsbro Damlag är så torra och värsta torrbollarna HAR JAG INTE SKRIVIT. Jag upprepar: INTE MITT INLÄGG. Vem som än skrev det ljög om oss, vi är nog det goaste och roligaste gäng som finns! Jag skulle aldrig ljuga om något på den här bloggen! Ja, förutom då vem jag är, det får vara hemligt tills vidare...

Men tydligen har en deadline satts till årsfesten, då ska man visst få reda på vem jag är. Ojoj, jag måste bara tänka ut hur jag bäst ska få fram det... Ska jag spexa till det? Eller bara erkänna det för alla när jag går upp på scenen och tar emot priset för årets bloggare? ;)

Nåja, nog om mig. Nu kommer istället lite rapportering från vår träning! Det var ganska bra uppslutning idag, många hade tagit sig till vallen för ett härligt träningspass. Idag hade vi även med oss en ny, Tilda, från sjuttonårslaget. Eller var det kanske Hilda hon hette? Vi får hoppas hon kommer någon mer gång så att vi kan fråga.

Jag höll nästan på att glömma: Förstärkning i form av Hugo hade vi också. Men jag tror inte att han kommer spela något med oss. Han platsar inte riktigt i vårt damlag (och då menar jag inte för att han är dålig, utan enbart för att han är kille och det skulle nog inte vara så uppskattat bland våra motståndare).

Damlagets egna knattar Jonna, Moa och Ida hade hand om fikat idag. Cocostosca som var mycket uppskattat! Och så får vi ju inte glömma den goda skinka som Ida bjöd på! Men gurkan vet jag inte riktigt vart den tog vägen. Tydligen gäller det att skynda sig ur duschen, annars blir det ingen gurka kvar, och det vore ju för ledsamt :(

Visste ni förresten att vi har ett riktigt mattesnille i laget? Nej, det är inte NV-nördarna Linda, Kajsa eller Ellen A jag snackar om. Tro det eller ej, men Jullan har dolt denna talang för oss länge. Idag visade hon prov på den när hon fick i uppdrag att skära upp kakan. Vi var ca 20 st, men snillet kom på att om hon skär kakan i 35 bitar kan man ju ta en extra gång! Åh var får du allt ifrån? Kan det vara för tidigt glöggdrickande kanske?

Innan laguttagningen satte igång ville Hanna visa prov på sina ledaregenskaper och ställde sig vid den vita tavlan för att ragga nya städtanter till veckan som kommer. Det gick dock inte så bra. Frida, vår expert på att ge osmickrande kommentarer, hävde till slut ur sig något i stil med: Du är ju skitdålig på det här! Ord och inga visor! Mathilda ville som vanligt verka snäll och omtänksam och anmälde sig frivilligt till att städa nästa vecka, men vi vet ju alla att hon bara försöker fjäska sig in lite i laget. I själva verket är städning inte hennes starkaste sida, om man säger så. Men hon gör ju massa mål för oss så vi får väl stå ut med henne ändå ;)

Idag släpptes även ett par stora nyheter:

Kenneth gör a-lagsdebut i morgon, fredag kväll. Han ställer upp som målvakt kl.18.00 uppe på vallen. Be there!

Elin har tagit körkort! Jag vet, vi var många som trodde att det aldrig skulle hända, men tji fick vi! Så ser ni någon som glassar runt på stan i en blå volvo i helgen är det förmodligen vår sena körkortstagare.

Det ryktas även om ett par återvändare till nästa säsong. Om vi går upp i tvåan kanske vi får det förstärkt både på mittfältet och i backlinjen. Men det är som sagt bara lösa rykten...

Men, kom ihåg var ni läste det först!

Tack för den här gången!
/Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0