Guldyra

Det råder guldfeber i Landsbro för tillfället. Efter en förkrossande seger över Ormaryd med 8-0 visste firandet inga gränser. Det bjöds på fyrverkerier av alla de slag; målfyrverkeri, champangefyrverkeri samt RIKTIGT FYRVERKERI! Oj oj vilken upplevelse! Kändes som att vinna VM ungefär! :D

Julia och Mathilda slog till med tre mål vardera. De har mycket ihop de där två. När Mathilda förra säsongen anlände till vårt gäng fann hon och Julia varandra direkt. De blev som ler och långhalm, helan och halvan, Bill och Bull...ja, vilken liknelse ni än vill använda. De har blivit mer och mer lika varandra, hör här bara:

-Båda spelar forwards
-De går i samma klass
-De slutar på samma bokstav (JuliA-MatildA, NoréN-JohanssoN)
-I senaste matchen gjorde de exakt lika många mål
-De är lika gamla
-De har båda gissat fel på vem jag är
-De har samma hårfärg (Vi vet ju alla att Mathilda egentligen är blond på insidan)
-De har samma intressen - killar och fotboll

Ja, listan kan göras lång, fyll gärna på med mer om ni kommer på!

Tillbaka till söndagens firande. Någon kom på den "geniala" idén att vi skulle hylla publiken genom att göra sälen framför dem. En annan tyckte ju att den hederliga vågen kunde räckt, men Hanna-boss tyckte prompt att vi skulle skrapa upp magar och göra tvätten extra svårtvättad. Fast det är ju trots allt ett tag innan vi tar på oss stället igen, och våra magar hinner nog läkas till nästa gång det drar igång hoppas jag.

Det bestämdes ett tema till årsfesten; man måste ha på sig något guldigt. För att fira vårt serieguld, fyndigt va? Själv funderar jag på att kroppsmåla mig i guld och sen kröna det hela med guldhatten. Ni lär ju känna igen mig i alla fall ;)

Vi fick en ny målgörare i söndags. Frida gick upp och la bestämt straffen i mål, det märks att tjejen övat på träningarna. Hon pratade om att utmana Mathilda om att bli skyttedrottning, och hon är ju på god väg kan man ju onekligen säga ;)

Pizza efteråt smakade som guld i munnen (om det nu är gott, kan tänka mig att det har ganska metallisk smak...) Challes var mest populär, lite av en Landsbro-favvis kanske? Själv har jag lite svårt att förstå hur man kan ha pommes på pizza? Det smakar ju ändå bäst till hamburgare, eller hur?

I helgen blir det testmatch. Jag hoppas att alla som inte spelar ändå kommer och tittar, utvärderar och ger eventuella nyförvärv ett varmt mottagande. Och då menar jag inte genom några fula busstreck, det räcker att retas lite med dem så att de vet vad de har att vänta, menar jag. Nämnde jag förresten att även vi gamla spelare testas under testmatchen? Jo, de som inte blir uttagna kan känna sig säkra, de har redan en plats i laget. Men de uttagna, det är bäst ni ger järnet, annars kan ni bli uteslutna ur gemenskapen!

Nu taggar vi testmatch och inom en snar framtid årsfest, och hörde jag ryktet om lagfest?
See you
/Zlatanlover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0