Hemligt ju!

"Vem skrev på gästboken att vi skulle ha maskeradfotboll på måndag? Det skulle vara hemligt ju!"
Jullan tog genast till orda på träningen och uttryckte nog högt vad många tänkte. Jag vet, jag var den som skrev det på bloggen, men här är det ju knappast någon tränare som läser. Eller..? I alla fall är jag inte skyldig till gästboksinlägget, det får ni skylla på någon annan. Precis som ni skyller på andra när det gäller att komma fram till vem jag är. Fortfarande ingen som vet? :O

Idag blev det B-plan igen, denna härliga gräsplätt! Tränarna, särskilt Jack, verkade vara på ett strålande humör idag som självklart smittade av sig på oss. Inga sura miner någonstans!

Idag tvingade inte Jack ut oss på några kolonnlöpningar runt planen utan vår uppvärmning bestod istället av passningar och backande. Jag har tänkt på en sak; minns ni i början när Jack precis hade kommit till oss och han sa åt oss att springa kolonnlöpningar som uppvärmning? Jag var nog inte ensam om att tro att han menade såna där passningsled ni vet där man passar till ledet mittemot och sedan springer och ställer sig sist där. "Ja, vad kul!" tänkte man då. Ett antal träningar senare var det snarare suckar som uppstod när han nämnde dessa kolonnlöpningar.
Meningen var att vi skulle använda dem till att prata av oss, men hur lätt är det att prata och samtidigt springa i minst 80%? Så känns det i alla fall ibland när Eva tar täten och bara springer på. Men vi gillar henne ändå, hon springer alla de där extra kilometrarna åt oss andra som inte riktigt orkar och istället genar de sista varven...

Träningen avslutades med allsvenskan, där det bästa laget slutade på topp! :D Vissa lag körde med taktiken att ställa en utespelare i mål när det var småmål. Det verkade ju funka bra...med tanke på att de höll sig i lägsta divisionen hela tiden ;)

Jag höll ju nästan på att glömma att vi upplevde en liten comeback idag! Issalainen, Issalito, Big Mama, Pink Princess, 30-åringen (ja, vad ni känner henne bäst som) gjorde idag bejublad entré i vårt sköna gäng igen. Kärt barn har många namn brukar man ju säga. Som en bonus tog hon med sig pappa-älskande Smilla och tur var väl det, så Elin hade någon att pröva sina små tricks på i drickapauserna. No fence Elin, men jag tror inte du ska satsa på en karriär inom barnomsorgen, stanna du på Pallco istället ;)
Frida tog på sig ansvaret att passa lagets maskot när mamma var upptagen med att spela upp oss alla andra på läktaren (vilket var väldigt svårt eftersom b-plan inte innehar några läktare, där har ni bevis på vilken klass hon höll idag!)

Miriam bjöd idag på muffins med krossad choklad i, mumsigt värre! Glass hade småtjejerna lämnat kvar åt oss och den gick åt den också. Det kändes som om fikat blev extra utdraget idag, kanske berodde det på att några hade lite för roligt i duschen. De ville helt enkelt inte komma ut!

Det här glömde jag förresten nämna igår, men vet ni att vi har ett eget troll i vårt lag? JO, det är sant! Hon behöver inte tänka så mycket på vad hon ska klä ut sig till på måndag. Härlig är vår alldeles egna trollunge Zara :)

Nu vill jag bara avsluta med att säga godnatt till er alla
/Z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0