SERIESEGER!!!!!!!!!!!!

Ständigt denna gissningslek! Och för varje träning eller match kommer det alltid fram nya namn och nya "bevis" på att man kommit på Zlatanlovers identitet. Ja, gissa på ni bara, det är ju inte precis så att jag kommer säga om ni har rätt. Inte förrän ni gissar rätt då förstås!

Och så matchen idag då, borta mot His/Mais i Mariannelund, där man förutom att spela fotboll och äta på Ainas sibylla även kan koka supergoda marknadskarameller. Men det fick vi tyvärr inga smakprov på idag...
Vi kom iväg ganska tidigt, så tidigt att vi tog en fikapaus strax innan vi kommit fram. Det var en vacker rastplats vi hade hittat, med en underbar utsikt över det böljande vattnet på sjön. Efter ca en halvtimme drog vi laguppställningen och sen åkte vi vidare. Väl framme visade det sig att vi visst inte hade så lång tid på oss ändå, vi stressade oss igenom uppvärmningen och hann knappt med det vi skulle. Jag vet att vi är några i laget som gillar korta uppvärmningar, bl.a. Anna brukar tycka att det är en hit. Men idag var det väl nästan lite extremt?

Matchen ska jag bara ta lite i korta drag:
De hade inte mycket på oss, lite kontringar i första när vi hade ställt till det för oss själva. I andra var det i princip spel mot ett mål. Frida var ganska sysslolös som vanligt. Man kan ju undra vad tjejen funderar på där nere i sin ensamhet. Idag kanske det var gårdagskvällen som styrde tankarna, jag hörde att det var inspark på hotellet och hon missar ju sällan när det är fest! ;)

Var det någon annan än jag som tänkte på att deras linjedomare var en aning hemmadomare? Hon sprang längs sidlinjen vid båsen och försökte ideligen vifta med flaggan så att His/Mais skulle få inkast. Särskilt i första märkte jag att hon pekade lite väl mycket för deras fördel. Men domaren tog ingen större notis om henne och jag antar att hon gav upp efter ett tag.

Förra veckan hävdade jag att seriesegern var vår, men det var inte riktigt rätt. Vi tog ut segern lite i förskott. Nu tror jag ju inte att det gjorde något för vårt nya mål för säsongen är nu att gå obesegrade genom hela serien. Jag erkänner att det låter lite snyggare när man säger att vi vann varenda match, men det kan tyvärr inte bli sant. 2-2 mot Habo i våras satte en liten plump i vår vinnarsvit. Men jag måste vara ärlig, jag tror aldrig jag vunnit såhär mycket matcher under en och samma säsong!

Men NU är seriesegern i alla fall äntligen bärgad! Vår lycka visste inga gränser, vi kunde inte sluta skratta och krama varandra. Emma passade i slutskedet av matchen på att försöka sig på lite trollkonster med bollen, kanske för att fira lite i förtid. Hon gjorde det så snyggt så det var nästan så att man fick en liten tår i ögonvrån :´)

Hoppas att ni alla är lika glada som jag! :D
Tack för den här gången
/Z

Kommentarer
Postat av: waka waka

jag känner igen detta skrivsätt! jag är faktiskt ganska säker på att det är du kajsa som skriver!

det ska bli kul att se sen när jag hade rätt... ;)

2010-09-11 @ 21:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0