Plättens IP

Idag kom alla förväntansfulla till träningen. Det var ju fikatajm efteråt!!! Men så fick vi syn på skylten: "avstängd tillsvidare"... Jaha... Och vad innebär den skylten? Jo det vet vi alla, vi ska träna på PIP. (Plättens IP).

Vadå plättens IP? Vi kom nämligen fram till att ingen gillar B-plan eftersom målen där är fula, men framförallt eftersom det inte finns några linjer, det är bara en enda stor Plätt - gräsplätt.

Men vi i LIF lyckas göra träningen rolig iaf! Alla älskar att värma upp med att passa, nicka, osv samtidigt som man springer baklänges. Ingen får ont i vaderna. Sen stod vi alla i en ring, eller ja, en oval kanske... för att passa. Och kan ni tänka er; vi lyckades passa med 4 bollar samtidigt! Runt runt runt gick det, som en karusell! Nej nu ska jag inte överdriva, men man kan ju alltid fantisera.

Sen skulle vi göra crossbollar till varandra, vilket jag själv tycker jag är ganska bra på, men ska inte skryta för mycket. Det ska ju vara snälla tankar och allt man gör på planen är nån annans förtjänst osv... Det är vad jag har hört iaf. Om nån gör mål är det ju såklart tack vare den som gör assisten... Tillslut var det Allsvenskan och div 1, vilket uppskattades tror jag?

Kvällens höjdpunkt - fikat? Ja, I guess! Det var Miriams tur att hålla i kalaset, och hon bjöd på muffins, mufms! Men alla blev sura för att vissa inte var alltför snabba ut ur duschen... Peppe var allra gladast för det. På tal om Peppe, så berättade han att han har ett liv! Det var väl något nytt? Eller? Han påstod också att de som var sena i duschen inte har det. Aja...

Slut på skvaller, dags att sova för att ladda batterierna till helgen. Och förresten, ni föreslår alltid så många olika namn på vilka alla är, tänk att ni glömmer en så liten och betydelsefull varelse som mig. Det är väl tur det, för jag hade tänkt att konkurrera med dig zlatanlover om priset för årets bloggare...

/Waka Waka

Kommentarer
Postat av: Zlatanlover

proffsigt inlägg måste jag säga, men årets bloggare? då får du allt komma med lite mer waka waka! ;)

2010-09-16 @ 22:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0