LIF Årsfest 2010

Igår gick ju då den årliga festen av stapeln och kvällen bjöd på både skratt och gråt. Vi spelare inledde kvällen hemma hos bossen Hanna och sedan tog vi oss vidare mot EWP där vi skulle hoppa på bussen. Vi tänkte gå i samlad trupp men några halkade efter: "Fint folk kommer sent" tänkte de medan vi andra sa: "Vi tänker inte missa bussen!"
Missa bussen höll ju förresten herrarna på att göra. Ja, eller det var kanske snarare bussen som missade herrarna. Vi hade kommit en bit på Glömsjövägen innan någon kom på att det saknades folk så det var bara till att hitta en liten sidoväg att vända på och åka tillbaka och hämta dem. Tillslut var alla på plats i Nävelsjö Bygdegård som var platsen för årets fest.

Det bjöds på god mat; Baconinlindad kyckling med potatisgratäng, sås och gelé. Och efterätten var väldigt god den med; Pannacotta med färska jordgubbar.

Efter maten var det prisutdelningsdags och följande fick ta emot priser (rätta mig om jag minns fel):
Herrlaget:
Årets rookie:
Anton Gustavsson
Årets prestation: Kalle Andersson
Årets spelare: Simon Andersson

Damlaget B:
Årets rookie:
Ellen C
Årets prestation: Moa
Årets spelare: Ida

Damlaget A:
Årets rookie:
Frida
Årets prestation: Mathilda
Årets spelare: Anna

Ganska unga pristagare i år, en medelålder på 17 år. Och det är väl det som har symboliserat säsongen i stort för Landsbro-lagen, i år är det många unga som har fått träda fram och axla stort ansvar. Och enligt mig har de skött det alldeles utmärkt, det har ju lett till att A-laget gått obesegrade genom serien, B-laget håller sig stabila i fyran och herrarna...ja, de håller sig stabila där nere i botten de med!

Martin, från Vetlanda-Revyn höll ett stå-uppnummer för oss som var mycket uppskattat. Det tog ett tag innan han fick igång publiken men efter en stund gick nog varenda skämt hem i stugorna.
Sedan var det då dags för festkommiteérnas spex men när herrlaget gav sig upp på scen för att börja stoppades de av "Avstängd-skylten". "Sorry grabbar, ni får gå till b-plan, b-salen eller nåt som är b bara" deklarerade Issa och sedan togs skylten bort för att ge plats åt damerna istället. Men var inte oroliga, herrarna fick framföra sitt spex också...efter oss.

Årets Fair Play blev Kajsa och jag måste säga att det var väldigt rättvist. Jag kan verkligen förstå hur lätt det måste ha varit att välja pristagaren till det priset ;)
Jonna blev utsedd till Årets Fjortis, vilket gjorde henne lyckligare än när hon hittade idominsalva till läpparna för halva priset.
Och Hanna har äntligen hittat något att använda sitt huvud till! Hon har försökt att använda det som vi andra, att tänka med, men det funkade inte så bra. Istället kom hon på att det är utmärkt att nicka med, vilket gav henne priset som Årets Träskalle.
Och så det sista och mest eftertraktade priset; Årets Bloggare, som gick till MIG! :D På min väg upp till scenen såg jag alla möjliga ansiktsminer. Allt från: "Va? Är det hon" till "Det visste jag hela tiden!". Väl uppe på scenen möttes jag av ett nacksving från Issa och kramar från resten.

Ja, det var en härlig kväll för de allra flesta tror jag nog. Kul att se gamla lagkamrater också, det var ju inte igår precis. Slutligen vill jag bara ge lite goda råd tills nästa år så att den årsfesten blir lika lyckad som årets:

Om du inte är van, träna på att gå i klackskor några dagar inna själva festen. Då riskerar du inte att missa bussen för att du går för långsamt.

Se till att ha med dig pengar till inträdet, annars kan det bli svårt att bli insläppt. Då får du stå utanför och se alla andra ha kul istället.

Köp inte överdrivet med lotter, du vinner inte ändå. 5 lotter är max, inte typ...14 stycken.

Gör inga dumma eller konstiga saker under säsongen. Under årsfesten får du igen tusenfalt...

Och sist men inte minst. Våga bjuda på dig själv, men bjud mer på andra.

Allt för den här säsongen. Kanske hörs vi igen.
/Zlatanlover = Kajsa Johansson

Kommentarer
Postat av: sandra

zlatan lover vi kommer sakna dig på bloggen : ) längtar redan till nästa säsong :D

2010-10-31 @ 14:04:42
URL: http://sjosefsson.blogspot.com
Postat av: Frida

Haha Kajsa du är underbar! :D

2010-10-31 @ 14:15:49
Postat av: W W

ja, jag gjorde iaf ett tappert försök med att konkurrera ut dig :P Bra kämpat! En värdig vinnare :D

2010-10-31 @ 18:13:22
Postat av: Pink princess

Du är underbar=)

2010-11-01 @ 13:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0