slutet gott alltning gott

Lif är allt en djupt grubblande lag...
När jag kom ut från omklr sitter linda och kajsa och drass om vem som har mest trappor i sitt hus... intresse klubben antecknar.. Kajsa försöker räkna med allt, även om det inte är en trappa, bara ett litet skutt som hon sa själv. "ett skutt från varandan ner till gräsmattan" Trappa enligt kajsa :P 
Senare på träningen kom vi in på färgblindhet, och sen växte det mer i inom det ämnet. Vilka är färgblinda, är det bara killarna, sen blev det större och det kom in % tal i diskussionen. Vad jag förstod skulle det var 80-90 % killar, kanske mer och resten tjejer, om det var så att pappas far fars, farfar och hans fars bro och hans fars fars farfar så blev det så att tjejer kunde bli färgblinda. Ibland vandrar generna genom hela släkträdet innan det ger utslag på någon. Diskussionen fortsatte att dem som är färgblinda har lärt sig färgerna genom att egentligen uppfatta andra färger men ändå vet att det inte är någon av dem..

Nu gör vi ett test... Jullan var bra på det och anna hängde med där i jullans spår. 
 

 Gul. " men ögonen ser något annat, i dina kanske det är rosa"

Nog om detta , nu vidare till något annat och sen tillbaka till träningen.

Kanske bara jag som trodde att kajsa skulle lära sig något när hennes "fusk" knep på försässongen började läcka ut här på bloggen. Trodde det hade satt punkt på hennes tankar om att "fuska". Men Icke...
Hon tror fortfarande att ingen ser när hon fuskar, men vissa människor har ögon i nacken kajsa.
Allt för att vinna , men ack så lite det hjälpte. Brukar säga synden straffar sig själv. 

Men kajsa, du ska veta att vi gillar dig ändå. Blink blink. :)  


nu ska jag lägga mig så jag klarar av en heldag med detta super laget. Ses imon, och då ska vi har mycket roligt tillsammans tjejer och killar!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0