Dessa onsdagar

Jag har ju inte fattat än att man faktiskt kan säga till tränarna vissa träningar att man ex jobbar, pluggar eller är lite snuvig, vissa träningar i det här läget är i nuläget onsdagar då vi kör lite hårdare. För mig är allt hårt...
Men jag ångra mig inte en sekund när jag väl va på planen, med mig i hasorna hade jag Smillidillan som är en populär gäst på Borovallen.
Idag va uppvärmningen, detta låter helt osant men Kenneth sa att dom som ville fick springa några varv runt planen och dom som inte ville det, typ 98% körde passningskvadraten...Det visar med enkel matematik att springa runt planen och jamsa är inte våran Nr 1 på uppvärmningslistan...;)
I vår kvadrat gick det ganska bra tills vi skulle byta varv, våra klurigaste uppgifter varje år som spelare är att re ut följande:
1. Vilket håll går vi?
2. Hur fungerar övningen om vi kör den åt andra hållet?
3. Vem hämtar bollen jag sköt utanför mål?
4. Hur många mackor ska man köpa när man har torsdagsfikat?
5. När ska NewBody va inlämnat?

Efter några minuter trodde vi att vi hade det, jag va lost resten av övningen och bjöd på bananpass och kallade inte på bollen en gång utan dom fick kalla på mig av den enkla anledningen att jag inte visste vart jag skulle få den ifrån...t.o.m Swärdh va med på denna övning (solen i Thailand har gjort henne skärpt alltså;)).
Sen va det dags för styrka med Jack som visades sig va väldigt militärisk, vi skulle göra Hitlers hund och lyfta rumpor hit och dit...Men det va trevligt att se Jack lyfta rumpan med, en mycket spänstig sådan=) (vi "fattade" inte en övning så vi bad han visa...)
Kenneth och Peter höll till vid målen idag och stod för snabbhet, bollar låg vi 3 koner och man skulle på snabbast möjliga tid springa, skjuta, rycka och nästan dö mellan koner hit och dit. Tydligen kunde man tjäna tid på hur man sprang men i den tankeverksamheten hade jag inget att hämta...Kenneth har gett mig ett gott råd för många år sen och nu citerar jag:
- Issa!, när du ska spela fotboll, lämna hjärnan i omklädningsrummet innan du går ut på planen, då är du som bäst!
Den där hjärnan har jag nog lämnat lite överallt efter det, på Willy´s, i baren på Hotellet, i Gävle, på Robins arm m.m
Som pricken över i:et kom ju även övningen där man är två å två och man ska hålla emot och täcka boll...jag hade turen att en omgång hamna med en av damlagets största fuskare (efter Sofie G), vi tog det lite vackert och råka slå bort en boll lite då och då.
Sist men inte minst skulle vi jogga ut på elljusspåret en bit, "en bit" visa sig va halva milen och samling vid några branta backar där vi skulle rycka baklänges och framlänges, sista rushen fick Jullan skjuta på min häck så jag kom upp och jag tänkte att - Måtte djävulen ta alla fruntimmer! (varför jag tänkte just så vet jag inte, blodsockret va lågt kanske?)

Ja och nu ligger man här i sängen, Smilla har däckat efter mycket fniss och bubbel och jag undrar mest:
Vart tar allt fett vägen när man går ner i vikt???

Sov gott foolks och tack för att man trots allt får va medlem i en sån underbar förening;)


/Puss P.P

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHA... jag säfer som jag brukar... men det kan sägas miljoner ggr.. du e för skööön Issa.

2010-05-19 @ 22:57:21
Postat av: Eva

Det var jag som skrev förresten ;)

2010-05-19 @ 22:58:07
Postat av: Anonym

Vad hände med uppdateringen? mer än en månad sen sist ju :(

2010-06-24 @ 15:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0