Nydala by night

Ikväll har det bedrivits träning på Nydala...En skitplan om man får säga precis vad man tycker och här på bloggen är väl ordet fritt va??? Luften e ju fri så att säga...Planen är fläckvis isig så risken för spräckta nederdelar är ganska stor men denna kväll klara vi oss undan trots att Bex vid några tillfällen va farligt ute... På tal om Bex ja, när jag körde hem från träningen förra veckan höll jag på att krocka med vildsvin på stora vägen vid dom, Bex skulle då berätta om när Malin och hon trodde det va vildsvin bakom några stora stockar och cyklat som idioter så pass att Elin föll, men Malin tänkte: -Rädda den som räddas kan!!! och cyklade ifrån Elin och gömde sig i en busskur.... Alltså dom där två....
Kvällens övningar va roliga för en del, mindre roliga för andra...ex backlinjen som fick öva på nån matchliknande övning hela träningen...Puh;)!!! Nyttigt, säger coacherna... Nae, musli, havregrynsgröt och Paulins blåbärsdryck är nyttigt men men, snälla och tålmodiga som vi är härdade dom ut. Ska man ha Div 3 och 4:s bästa backlinjer så....
Vi andra skottade för fullt och det slog mig att nu fattar jag varför Janne är så vältränad, han är som en 20-åring i kroppen. Han kan stolt stoltsera på beachen...jo ialla fall, han får ju springa efter alla dessa bollar som vi skjuter utanför mål och det är en del. Vet egentligen inte varför vi gör så för i vanliga fall kan vi sätta alla, Moberg gick mot strömmen och pytsa in mål efter mål... Jag va impad och drömde mig bort till fotbollsåret 2007 då jag hamna 2:a efter Josse Josselito i skytteligan...Det va tider det, bollen va min vän och hela Borovallen gunga men vem vet??!!
Jag flirta lite med Albin där hon sprang mellan olika övningar å positioner, fan va brun å fräsch hon är förresten och det verka va årets grej: SOLA!!! (gärna i Thailand)... Swärdh, Emma, Malin m.fl är riktigt fräscha och man känner sig lite som fula ankungen där man står med bebiskräks i håret och mörka ringar under ögonen efter sömnlösa nätter;)!!!

Nej, nu blir det sova av en stund, imorn är det Myrvalla som gäller. Hoppas vi får en skymt av Sven=)!!

Sov gott

P.S Kajsa fuskar aldrig, jag bara krydda lite för att det skulle låta bättre=)!!!

/Pink Princess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0