Hur man laddar inför löpning a la Mathuset...

Igår trodde jag att det skulle springas 15 varv runt Mathuset så jag hade ju laddat hela dagen men det blev inget med det utan det blev träning i Steinwallsbacken och trippande i trappen...
Tillbaka till Mathuset så har ju dom flesta av oss problem med att räkna varv, jag tillhör dom som har väldigt svårt..Jag har försökt mig på ett system...
Varv 1-5: Ja, dom är lätta att ha koll på att man gjort...
Efter det låtsas jag att jag inte sprungit nåt alls och börjar om på ett igen men sen kanske på varv 7 vill jag ändå va säker på hur många varv jag har sprungit och då ska det börja plussas och då börjar jag bli osäker på om jag har sprungit varv 7 eller om jag fortfarande är på varv 6....
På varv 8 tror jag mig vara säker på räkningen och tänker att nu har jag bara sprungit 3 varv men min hjärna börja fatta va jag håller på med och påminner mig om att jag faktiskt är på varv 8 och har 7 varv kvar.. Hur ska jag då lägga upp dom sista 7 varven???
Hinner inte tänka mer på det för då kommer "Beat it" i lurarna och jag drömmer mig bort, man kanske skulle satsa på en musikkarriär, men nja, jag kan ju inte sjunga men dansa då, det skulle väl kunna funka...
Varv 9...jag ser Anna Sjö dra iväg och tänker att nu är det bara 6 varv kvar eller är det 5??? Vilket varv va jag på när jag fundera på att det va 7 kvar? Anna Sjö...hur är det nu med deras mamma Eva-Lena, är det hennes syrra som är ihop med Lasse Ribbholm??? Jag får aldrig ihop det det där, och Lasse Ribbholm, vad är det han kallas? Lasse Pip? Nee, det är någon annan va, jobbar inte Robin med Pips luv´??? Landsbro alltså, ändå tycker jag att jag varit med i röran ett tag men vissa saker är fortfarande inte klara...- 2.23, hör jag Jack säga... Vilket varv va det nu vi sprungit, 10?? Okej, men då är det varv 11...inte mycket kvar nu, hur långt har man sprungit egentligen när man sprungit alla 15 varv?? Kan sträckan vara 600 meter? Har för mig att Kenneth sagt att det,,,jaha, 600x15, hmm, va kan det bli?? Jag frågar nån sen när vi kommit i mål...Puh, jag ser lekparken nu och den lilla lilla backen vid den som känns som om den är 5 km lång och skitbrant, börjar ha mjölksyra nu. Varför heter det just mjölksyra? Det vet jag faktiskt inte, alltså att musklerna får dåligt med syre kanske jag kan fatta men vad har mjölk med det att göra? Och är det så att musklerna blir utan syre...? Varv 11 avklarat... Undra om vi har nåt gott i kylen hemma sen? Man skulle ha en kock boende i nån av sina skåp i köket, fan va fint att alltid ha bra och god mat på bordet... Varför gör man det här egentligen? Springer Mathusrundan och varför ska Kenneth envisas med att göra det år efter år...Vi blir starka, påstår han. Vi??? Han tar ju bara tiden.... Jaha, nu va vi på varv 14, nu är det bara 2 varv kvar. Hur många dagar e det kvar tills jag blir 30 nu? Det är 21 dagar om man räknar med idag, ska man göra det egentligen, ska man räkna med dagen då jag fyller också eller ska man bara räkna dagarna däremellan för att det ska bli rätt antal dagar..Ne, man måste väl ändå räkna med alla dagar från den dagen man börjar räkna, jo men så är det nog...30 år ja, undra om jag får det jag önskat mig...Rosa Converse, pengar till tatuering... Smilla måste också ha Converse...
Ett varv kvar...eller är det två? Nej, det va bara ett...sista varvet, borde man inte kunna öka? Jag testar...nej, det går inte, jag spyr... Lekparken, jävla lilla backa, jävla tränare ( kom på nåt nytt)...bara raksträckan kvar, nu kan jag öka..kan jag? Ja det kan jag....fan va gött det är att orka, ååå vilka gulliga tjejer det är i mitt lag och tränarna...jo men dom e inte så dumma faktiskt...Allt känns rätt bra faktiskt men faaaan va svårt det är att räkna varven!!!!!!


/Pink Princess (ingen Einstein)

Kommentarer
Postat av: Eva

Issa... du e så sköön!! men bara en sak.. varvet är 650 meter½½ nu låter jag petig.. men de där 50 gör mkt när man är mitt i det, som du vet.. puss

2010-03-26 @ 23:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0