Matrunda är det något man äter?

Någon som har träningsvärk? Jo jag tror många har svårt att sitta på toan idag....Men det är ju så det ska vara!
Många kanske undrar vad matrundan är, och det är ju en massa tjat om matrundan hit och dit! Men vi älskar ju matrundan så mycket, vi har det i tankarna 24 timmar om dygnet och när det börjar närma sig den stora dagen så blir vi alldeles nervösa coch pirriga i kroppen! Ja ren kärlek där, som när man får fjärilar i magen. Det var ju trots allt ett helt år sedan vi lämnade matrundan och oooooj vilket kärt återbesök det blev igår. Alla hoppade av glädje och energin hos tjejerna tycktes inte ta slut....Man kan undra vart energin kommer ifrån, inte är det från glöggen det är bara matrundan som ger så mycket glädje i vårt liv!
Matrundan är då ett varv och det ska vi springa ett antal gånger runt, vi började igår med 7 varv och sen ökar det för varje vecka. Man ska även ligga på en så jämn tid efter varje varv och förbättra sig efter varje gång. Jag tycker att det skönt att man lägger på varv efter varje gång, desto mer tid spenderar vi på matrundan, då blir jag lycklig :)
Egentligen ville vi tjejer börja springa 14 varv på direkten för vi tänkte att lika bra att börja hårt direkt. Men vi fick tyvärr inte dte, man ska tydligen börja lungt....Aja lika bra kanske?

Jag längtar tills nästa vecka, då blir det 8 varv, ännu bättre ;)

Vi kommer bli otroligt starka iår, det känner jag på mig!

Nästa gång om man har en bra tid kanske man hinner springa in till mathuset och ta en liten matbit och sen ut igen. Men det beror ju helt på sekunderna....En sekund hit och en sekund dit är ju väldigt viktigt. Hmmm undra om dem säljer jordgubbspaj??


Ha de bra, vi ses i vinterkylan :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

2010-01-16 @ 01:21:44
Postat av: Amanda

Alla älskar vi Matrundan <3 :D

2010-01-16 @ 01:22:18
Postat av: Eva

ooo jaaaa....=)

2010-01-17 @ 14:02:42
Postat av: Issa

Jag tänkte ju to.m på matrundan när jag krysta ut Smilla så det är verkligen kärlek=)

2010-01-17 @ 16:27:54
Postat av: Saadet

Najs blogg du har! Jag tycker att du ska delta i min tävling att bli veckans bloggare! Kolla in tävlingen här http://saadet.blogg.se/2010/january/tavling.html Kraaaam :)

2010-01-21 @ 16:22:01
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0