En nybliven mammas dagbok

Kära dagbok...
Igår va det dags igen, jag skaffade barnvakt a la mamma till Smilla och sen gav jag mig iväg emot Myresjö simhall. Kom 15 min (brösten va endast 12 min sena, eftersom dom är så stora anlände dom tidigare till hallen)  för sent men hoppade direkt in i Jacks förvirrade passningsövning, va första gången jag va med på den men jag tror jag redde ut den rätt bra. Kände att den här träningen kommer gå bra... Ja, den känslan hade jag ja men det ändra sig ganska snabbt när vi bytte övning till en lite allt-i-allo-övning. Man skulle göra ett ryck några meter, vända sig om för att få ett pass, vända sig om igen och göra ett ryck med boll för att vända sig om IGEN och trippa fint med varannan fot på bollen baklänges, sen pass till Jack och tillbakapass och sen skott. Hängde ni med??? Jag fattade övningen men min kropp fatta ingenting, den va med på rycket med och utan boll men la helt av när det skulle trippas... Trippa? Jag har inte trippat på 9 månader nu, ja mer ändå...Här kör vi med båda fötterna på jorden....
Sen va det det där med skott, senaste gången jag va med om ett skarpt skott va när Smilla blev till så jag hade helt glömt bort detta. Tyckte att jag kom skitbra mot bollen och kände att det här blir ett hårt i krysset men ack va fel jag hade...Foten va som om den va av och skottet va så löst att Janne hann springa ut och hämta vatten innan bollen nådde fram.
Hela träningen kan man sammanfatta enligt följande:
En pensionär med rullator samt med en gammal höftledsoperation hade gjort det smidigare...Att ha kontroll på bollen samtidigt som man ska ha blicken högt och hålla tempot va bara för mycket... Jag hade fullt sjå med att hålla fast brösten, se till att jag inte kissa på mig och kolla t-shirten så inte mjölken läckte igenom!
Jag lämnade träningen när det va 15min kvar och dags för spel, eftersom man har gröthjärna när man ammar hade jag aldrig rett ut Kenneths taktiksnack när det vankades spel....
Men nöjd och glad över att ha kommit iväg en tisdagkväll åkte jag hemåt med en enda tanke.....:
IS I MAGEN...=)

Hej då dagboken
Pink Princess

Kommentarer
Postat av: Eva

Alltså Issa.. en sak är då säker, även om jag har en bad day (typ som i dag) så får dina inlägg mig alltid o skratta.. TACK för att du e du=) .. och det va kuul att du va me i tisdags, kom snart igen!! och jag tycker faktiskt att det gick bra för dig, tänk på att du har tryckt ut en Smilla=) .. kraaam!!

2010-02-04 @ 14:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0