Kort rapportering från årets mossfotboll

Jag tror ingen har lyckats missa att idag var dagen för damlagets årliga mossfotboll. Jag lämnar åt er andra att ge ett utförligare referat, ska bara uppdatera våra läsare med några små händelser:

Vi träffade inget träskmonster. Han/hon hade för närvarande jobb på annat håll. Det finns faktist fler än en mosse i Sverige!

Julia och Emma bangade ur. Efter att ha tjatat i en halv evighet om att spela mossfotboll var ingen av dem närvarande. Emma hade "jobb" och Julia var "förkyld".

Jonna gjorde en lyckad debut på mossen. Efter att Hanna och Elin lurat i henne att hon skulle sjunka ner till huvudet och aldrig komma upp imponerade hon ändå på oss alla när hon djärvt gav sig in i leken.

Malin och Elin var katiga som vanligt. De förstod inte att man skulle spela med en boll utan ägnade sig mest åt att trycka ner alla spelare i mossen.

Linda stod för årets fegspel. Otåligt stod hon uppe vid motståndarmålet och rörde sig inte en millimeter. Samtidigt klagade hon på det dåliga försvarsspelet i sitt egna lag.

Eva, veteran som hon är, ville få alla att spela utan skor för "så har man alltid gjort". Men även hon insåg efter några minuter att det inte var en bra idé.

Och så det mest chockerande:
Peppe slopade det årliga Hårdasjödoppet där man får en chans att skölja av sig all mossa och skit. Istället satsade han på en ny variant med löpning. Blöta och tunga kläder ökade förbränningen avsevärt. Men vi tycker nog bättre om att bada...

Tack för mig
/Zlatanlover


Kommentarer
Postat av: ?

Kajsa är det du som är Zlatanlover?

2010-08-26 @ 11:25:59
Postat av: Linda

Kajsa är inte zlatanlover, hon skulle aldrig skriva nåt så dumt om mig :D

Förresten, eftersom jag året runt står längst bak på planen tänkte jag för en gångs skull göra som våra forwards och bara stå längst upp för att sedan skjuta in lite bollar i mål, vilket jag också gjorde ;D

2010-08-29 @ 15:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0