Så tog vi dom första 3 pointsen!

Jag vet att frågorna varit många nu efter söndagens seger med Div 3-laget, hur gjorde ni? Vad hände? Tidningar och media har varit helt tysta ang det som hänt. Många av spelarna ha hållt sig bakom stängda dörrar för man har inte orkat med press och autografjägare. Vi har fått hålla stängt pga inventering på Peters för jag har helt enekelt inte orkat va i rampljuset,inte ofta det händer men det här tog musten ur oss alla! Hur gjorde vi då, va är det hemliga receptet? Nej Jullan, det är inte cornflakeskakereceptet som spökar här...nej nej å åter nej. Söndagen starta så här: Samling va kl 12.30 på Bilprovningen, jag kände att 11.30 va en lagom tid att lämna armen för att ladda med dusch och frukost. Anlände i full kareta i "andra-bilen" (inget ont om den men inget går upp mot "pärlan") med en Lakritspuck i handen, ryckte till av att bussen tuta och inte vilken tutning som helst utan "Pinnens" tut, kände redan där smaken av segerns sötma eller om det va vaniljen i glassen. Hur som helst blev man glad av att stiga på bussen och mötas av "den glada busschauffören" samt två pigga "killar" a la Kenneth och Janne. Jag förstår aldrig hur dom alltid kan se så där speciellt fräscha ut med tindrande ögon efter lördagar?! Bra killar är det ialla fall...Jag vandrar bakåt i bussen för dom tuffaste sitter längst bak...Jag sa hej hej å hej till dessa ögonstenar: Idski, Miriam, Emma L, Hanna G, Gabbi, Lönnander, Matilda B, Bex, Jullan, Amanda, Thea,Chrissidilli, Josse Josselito och Eva! En underbar trupp=) Väl i Vimmerby tyckte vi planen såg onormalt stor ut och detta hade vi hört talas om tidigare så Lönnander och Bex börja mäta å måtta men fick inte riktigt några realistiska resultat så vi tog och knåpa ihop en snabb affirmation som vi jobba på en stund: Planen är "normal" stor och fantastisk att spela på! Vi bytte om och styrde med våra vanliga förberedelser innan match, Chris käkar saltgurka, Amanda använder upp en hel flaska liniment, Jullan muckar och Thea rabblar affirmationer åt oss alla! Innan vi lämnar omklädningsrummet blåser vi upp oss ordentligt, jag påpekar vikten av att hålla in magen och ut med pattarna och here we go. Vimmerby fick dödslängtan i blicken när dom såg 15 kaxiga spelare lämna omklädningsrummet för att sen imponera med nick-ringen och rekord på 132st nickar! Sen lite uppvärmning för syns skull... Domarn dök upp och matchen va igång...Jaha, hur såg matchen ut då, jo det ska jag i all enkelhet förklara: Backlinjen jobba på kortspelpass på felvänd spelare, mittfältet panikpassa utan adress och forwards slog inlägg till Inge i hagen. Vi tyckte att det va lite konstigt spelupplägg från tränarna så vi tog oss friheten att improvisera med lite snack,krossbollar,överlappningar och pass på spelare. Och det gav faktiskt resultat, Hanna G pytsa in första målet och glädjen va stor: VI KAN GÖRA MÅL!!! Paus....där Gabbi duka fram kladdkaka och kaffe, ååh va härligt det va att sitta där och mumsa. Synd bara att man inte hann ta påtår innan andra halvlek drog igång. Andra halvlek då...?! Jo,det va här uttrycket "vi spela som rövhål" myntades...alltså nu tycker jag inte vi ska skämmas för det för även rövhålsspel lyckas och det gjorde det för vår del för på en hörna lagd av Hanna G satte Amanda i ren ilska in det andra målet!! Domarn hann inte blåsa igång matchen innan Vimmerby gjort 1-2, vi hävda att dom fuska men domaran sa: Bollen e rund tjejer, allt kan hända!! Matchen sluta 2-1 till oss och vi va glada över att vinna, mindre glada över vårt spel men det lämna vi bakom oss redan då vi lämna planen för duschen. Va vi ska ta med oss från denna match och som jag anser är oerhört viktigt är att det är okej att ta bollen i en "naturlig hands" i straffområdet om så behövs. Vi får ju alltid höra att i "boxen" ska bollen bort och detta är ett bra alternativ eftersom man kan göra det utan att få straff mot sig. Det tar vi med oss hela säsongen, tycker jag! Tack för en bra söndag och 3 poäng och jag har sagt det förr men utan er hade det inte blivit nån match så keep on moving, don´t stop growing! Love/ Pink Princess

Kommentarer
Postat av: sandra

2009-05-06 @ 09:57:06
Postat av: sandra

verkar varit en händelserik match med goda matinslag. synd att man missade detta, men massa träning som gäller så laddar vi för match nästa helg :D

go girls *

2009-05-06 @ 09:58:22
Postat av: Anonym

Ljungby ska ha 4 nyckelspelare borta har jag hört så lycka till, så tar ni första 3-poängaren på söndag!!

2009-05-07 @ 16:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0