Bitterfittor?? Nej,lite otur bara....

Igår åkte jag och 4 flickor till Ormaryds TT-vallen för att kolla in årets derbymatch i damtvåan. En match som Landsbro skulle vinna, det fanns liksom inget annat alternativ...  
Hanna Nicks mamma Lena hade försett oss med kaffe och kakor och jag hade med mig min jättefantastiska filt som har en fuktskyddande sida så man inte blir blöt på "gumpen".
Vi hann precis hälla upp en kopp kaffe och ta första kakan då regnet kom, och ingen hade fått med sig paraply...Kanske inte va att vänta i den 5:an?!
Vi tryckte i oss kaka nr 2 och sen begav vi oss till bilen för att beskåda matchen därifrån, det blev en liten orealistisk bild av matchen då vi lyssna på musik och skratta åt att vi i baksätet såg ganska dåligt.
Vid denna tid hade Ormaryd tagit ledningen med 1-0.... Aj då...Vi kunde inte svurit mer där i bilen, vi stängde av bilen lite för att spara på batteriet men lika snabbt imma hela bilen igen. Folk som gick förbi undra säkert och kanske en eller två fick en flashback till nåt midsommarfirande på Öland, va vet jag?! Dom skyllde på att jag flåsa, okej att jag är lite mer andfådd nuförtiden men kom igen!
Matchen rulla på, byten gjordes men inga mål kom...

Halvlek...och arga Landsbrobabes passera vår bil på väg till omklädningsrummet, vi veva ner rutan och heja och håja lite men inga glada miner, inte ens på Kenneth som vi försökte charma lite,,,No more Mr nice guy..

Regnet fortsatte och så gjorde matchen,det va en ruggigt dålig match, det kändes som två bottenlag möttes, inget skönspel från nåt av lagen men Ormaryd slet och stånka lite mer än Landsbro och plocka hem deras första 3 points.
Det va ett argt, förbannat,skogstokigt,irriterat,galet och kanske en smula funderande Landsbro som lämna TT-vallen på söndagkvällen.
Med facit i hand efter att ha läst matchreferatet på laget.se så finns det bara en orsak till LIF:s förlust... Dom hade ju tydligen hjärtat på fel plats och vem fan kan göra en bra match med hjärtat lite illasittande??? Man snackar om hjärtat i halsgropen,,,,då kan ni räkna ut resten själva, ganska tungt;)!

Ialla fall är vi inga bitterfittor, vi förlorar gärna bara vi vinner nästa match och matchen efter det...

Så det enda jag kan säga är att samtliga spelare och tränare ska ta sig en rejäl funderare på:
Vad kunde JAG gjort annorlunda???

Okej, detta va kanske en bottenmatch med många dåliga beslut på och vid sidan av planen, man kanske inte gav så positiv feedback som man borde,man kanske mest skällde och gapa??
Va vet jag, jag hörde inget inne i bilen....
Det är ialla fall en match som är väldigt lärorik, så här gör vi inte fler gånger!

Ett leende på läpparna och säg en bra sak så är hela världen din...
För övrigt hänvisar jag till The Knifes Heartbeats...så vi har koll på hjärtat till nästa match!

Puss/
Pink Princess and Little Raburba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0