Vägen till prinsessan Smilla!!

Jaha ja...söndagen fortsatte som den börjat, blev lite värre bara. Vid 20.00-snåret börja det göra lite mera ont och jag kände att detta va nog inget Lucia-skämt. Rabbe ville ut!!!!
Vid 22.00 va det ju Paradise Hotel vilket jag givetvis inte missa,,,det är ju värsta ormgropen därborta...Hade kopplat på mig tens-apparaten men tyckte inte den va nån hit när värkarna kom...Hade liksom ingen kontroll, för värken försvann ju i och med tensen, vilket va meningen men I didn´t like... Haha,,,
Vid 23.30 börja jag klocka värkarna och dom va då ca 1 min med nästan exakt 5 min mellanrum, höll på med det en halvtimme sen väckte jag Robin och sa att vi skulle åka in till BB så jag ringde sen packa vi ihop och begav oss...-MOT SHERWOODSKOGEN!!!!!!
Halvvägs till Eksjö sa det: -Poff!! Vattnet gick i mina ljusgråa mammamjukisar...Bra klädval Issa..
Ja sen så flöt det på...Jag fick ondare och ondare och blev veligare å veligare...Det kvitta vad som hände bara det gick framåt,dom satte akupunktur,jag bada, jag spydde, jag sket ner mig...Allt det där härliga som inte är nåt att hymla med...Tog lustgas uppåner,,,Ja, alltså, jag va åt rätt håll men masken fel men blondin som man är så lurades jag att det funka;).... Sen kom ju dom där första krystvärkarna som va rätt märkliga å lite svåra att veta vad man skulle göra...Känslan va att man ville bröla som en älgtjur,vilket jag gjorde och så att man ville skita vilket jag också gjorde...Vilken glamorös bild va???
Sen va det dags för dom rikitiga krystvärkarna då man fick ta i hur mycket man bara ville..nästan. Jag kan inte annat säga än att det ömma en smula när huvudet kommit ut och det stod mitt i Mumindalen och vi vänta på nästa värk...Här kan ni som ska föda tänka på "Ring of fire",,,det gjorde jag och log inombords.
http://www.youtube.com/v/gRlj5vjp3Ko

Andra tankar i detta skedet va på Landsbro IF Dam och vår försäsongsträning a la Matrundan. Man springer varv på tid och ska ligga på samma tid ungefär varje varv...Varje vecka ökar man ett varv och jag vet hur tungt man tycker det är när det börja gå över 10 varv... Så då tänkte jag det att sluta lipa Issa, har du klarat  15-16 varv på matrundan måste du kunna klara av att krysta några gånger till för att få ut Raburba, så jag tog i för kung och fosterland och ut kom Raburba med påmpa och ståt och hela världen stanna för en stund.... En prinsessa va född!! Med tjocka hamsterkinder och ett smajl....Äntligen..!!!
Och min barnmorska som jag har ett så gott öga till hade haft rätt om att det va ingen liten bebis jag bar på... 4465g och 54 cm lång, som hittat!!!
Jaha...och ett tu tre så va man mamma och vilken hönsmamma sen=)...Hon är ju bara 2 dgr så det får man vara tycker jag!!
Nu sitter jag här i min säng med bröst som ska luftas och tittar på världens sötaste tjej.... Häftigt, mäktigt, coolt och overkligt är det enda jag kan säga just nu...Over and out!

Tack för alla gratulationer via SMS, Facebook, LIF blogg, laget.se m.m

/Puss från 2009:s mest omtalade bebis och Big Mama


Kommentarer
Postat av: Elin

Man kan ju inte bli annat än glad! :)

2009-12-16 @ 17:43:51
Postat av: Mamma Sussi

Åååhhh vad söt hon är!!!!

Grattis till er och njut av varje ögonblick!!!

Kram

2009-12-16 @ 17:47:00
Postat av: Linda A

Stoort grattis! :)

Vilket datum blev det tillslut? 13 eller 14? ;D

2009-12-17 @ 12:18:49
Postat av: Issa

Det blev den 14 december kl 05.19... Polis Martina berätta på söndagen att flest människor föds o dör vid 05.00-tiden..=)

2009-12-17 @ 15:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0