Socker & Sirap...det e grejer det!

Jag vet att det blev ramaskri´ efter gårdagens fika på Borovallen då dom exlusiva cornflakeskakorna dök upp. Och jag och Fiffi är ju inte dom som är dom, eller vi är ju dom men verkligen inte dom dom, om ni fattar... så vi bestämde oss för att "bjussa" på detta recept. I vanliga fall när jag byter recept med mina vänner brukar man betala en 29:- men jag känner mig givmild och rik som jag är klarar jag mig! Så här har ni det: 1hg margarin 1dl sirap 1dl socker 1tsk vanillinsocker 3msk kakao 3½dl cornflakes kokos (valfritt) Blanda ihop maragarin, sirap,kakao och socker och koka upp det ca 2-3 min, häll i resten och rör om. Sen klicka i att i formar och in i frysen lite... Ta gärna dubbel sats, det står att det ska bli 30st på detta recept men jag vet inte hur små dom kakorna är tänkta då....?!! Så ös på så det blir stora kakor!!! Ät nu och ladda till matcherna i helgen... Piska Huskvarna för gammal ost (förra helgen) och Rödsle....jag säger inget mer så har jag ingenting sagt å det är inte ofta det händer! Puss P.P

Kommentarer
Postat av: Bex

De där kakorna var ju något special men tror Malin och jag kan toppa er nästa vecka med vårat fika! Oss blir det svårt att slå ;)

2009-04-24 @ 17:49:01
Postat av: Issa

Du kan ju alltid försöka Bex;)

2009-04-25 @ 10:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0