En skön feeling liksom....en träning i exempelvis maj, kanske den 19:e

Jag fick en liten tankeställare när jag läste matchreferatet från matchen i lördags och såg att Ormaryds backlinje va typ hela 35 år gamla...å så tänkte jag på lilla jag....Om en vecka blir jag 29 år och inget känns mer annorlunda än när jag 22 år. Nää, nu ljög jag, några små detaljer har ändrats men...äsch, nog om det!!!
Ialla fall ska jag lämna några tankar om varför man still are going liksom trots att alla jämngamla vännerna gått hem... Jo...i L.A får man alltid en go feeling när man kommer till träningarna samt matcherna...först kanske man tävlar om vem som kommer först ut till Borovallen, en del tränare är riktigt med på detta. Jack exempelvis, tufft att anta utmaningen som ny i klubben!! Ofta vinner vi spelare, tränare påstås "lägga sig" för att hålla vårt självförtroende uppe. Jag hävdar att tjejer kör bättre,,,
Sen "lallar" man in i omklädningsrummet, säger: Hej, hej, hej,hej å hej på dig du till alla som sitter där och bara väntar, först har man Eva direkt till vänster, Jullan trycker ofta in sig i hörnet och Kajsa snor alltid min plats. Sen är det samling, ofta några minuter försent, vi får lite skäll för det men vi tar kritiken som en stark grupp för vi vet att det va värt det. Hellre 3 minuter sena än att missa Bexells roliga historia om vad som hände tidigare under dagen i skolan. Eller Theas och Gabbis bus i helgen, och Swärdhs äventyr i simhallen=)!!
Ja, så sitter vi där på den där stocken och kastar sten på gräsmattan fast vi vet att vi inte ska, och nån gör: "Hur många barn får jag..."!
-Bollar, säger Kenneth! -Va?!,säger vi.... -JANNEEEE!!!
Lite "kvadraten" som uppvärmning... Jag hamna med Fiffi och Eve, då blir det alltid diskussioner om vem som ska in och vad egentligen "touch" är, samt: Hmm, hur många tillslag va det egentligen?? Oj, va det bara ett, det visste inte jag!!
Lite spelövning, 2 lag med korridorspel.... Fan, jag fick Lill-Emma på min sida, känner mig trött redan....Försöker få henne okoncentrerad med lite snack om...bla bla bla bla, men Lill-Emma går inte att distrahera, hon är förbi mig innan jag ens fattat vilket lag jag är med i... Albin är i mitt lag ialla fall, försöker pusha mig att keep on going....
Jaha, sen lite skott där vi tydligen ska finta först...man försöker skoja bort allt genom att fula sig när man fintar...Att jag inte lärt mig detta än,men va fan...Tittar lite på dom andra...Jaha, Malin gjorde en översteg...lyckades,,,sen Hanna G en lite kroppsfint och förbi...Jullan, en ???,va fan, men hon kom förbi. Äsch, tänker jag...fintandet lämnar jag åt dom som kan. Försöker en gång till, råkar komma förbi och får på ett sånt snyggt skott rätt i krysset, blir stående och beundrar mig själv. Vaknar till när jag får ett hårt skott i ryggen av Sandra, hann ju inte undan. Fan va hon skjuter hårt!
Ser Janne springa som en jojo bakom mål och hämtar våra bollar, lite synd att han ska behöva göra det men,,,han är snäll som gör det.
Avslutningsvis en liten jobbig löpning a la "åttan"..... Alla kom runt, några snabbare än andra men det bästa va att man klara det utan att behöva dö av utmattning.
Nerjoggning, passar på att mucka lite med Eve, det är kul, hon kanske inte tycker det men jag tycker hon är söt när hon är arg....Slutar med att vi fnissar lite...försöker brotta ner Chris men misslyckas. Drar Amanda i håret lite...
Kenneth tycker vi varit duktiga men att vi måste bli bättre på att hålla tiden när träningen ska börja och att vi tagit ut bollar med. Swärd, vår lagkapten i A-laget kommer med en briljant idé: -Men om alla tar ut varsin boll och sen tar in den igen, då kan ju ingen boll saknas. Alla nickar instämmande, hon har så rätt! Jag kunde inte sagt det bättre själv...
Dusch och trängsel i duschen...nån halkar...
Först påklädd och klar, ut till tränarna och muckar lite, berättar nån kul historia om senaste festen, Kenneth och Janne har alltid nån värre!
Man åker hem, bestämmer myskväll imorn med Fiffi, vi ska äta våfflor....
Väl hemma i Sjövik kryper man ner i sängen och kollar ett avsnitt av Seinfield lr nåt och känner att fan va gott det är att man har fotbollen, vad skulle jag annars göra på kvällarna?? Det skulle va lite ensamt att träna själv jämt liksom...
Imorn är det onsdag, sen torsdag...då kommer armen, det är också gott=)

Ja, där har ni det, anledningen till att man still are going...På plan är alla lika gamla.... Visserligen är gammal äldst men yngst är ju också yngre!


Over and out

/ P.P

Ha nu ett riktigt kul träningsläger och be nice to each other...Peace=)


Kommentarer
Postat av: I chock!

Jag sitter här och är helt tårögd, helt berörd av detta fantastiska inlägg! Du har helt klart överträffat dig själv Issa! STRÅLANDE!!!! Som lagkamrat blir då allt smått stolt över att ha dig i laget ;)

2009-04-07 @ 11:43:13
Postat av: Johanna

Yes, där fick du till de!

2009-04-07 @ 15:23:31
Postat av: Johanna

Yes, där fick du till de!

2009-04-07 @ 15:23:42
Postat av: Josse

Det är detta som gör att man saknar Landsbro IF!

Underbara stunder med underbart folk!

Mkt bra inlägg Issalainen!!

2009-04-07 @ 20:32:34
Postat av: Anonym

du kan allt Issa, tror alla känner som dig oavsett ålder. & p,s muckandet är ju en av skälen jag kommer :D

2009-04-08 @ 16:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0